Szkolenie w Hotelu Świętokrzyski Dwór w Nowej Słupi (22 marca 2013 r.)
22 marca 2013 roku (piÄ…tek) w hotelu ÅšwiÄ™tokrzyski Dwór w Nowej SÅ‚upi obyÅ‚o siÄ™ szkolenie dotyczÄ…ce benchmarkingu z wykorzystaniem interaktywnych form wymiany informacji (prowadzone w ramach zadania: „Benchmarking dobrych praktyk w zakresie obsÅ‚ugi klienta w JSTâ€). W szkoleniu tym uczestniczyli pracownicy UrzÄ™du Gminy Nowa SÅ‚upia a prowadziÅ‚ je dr. Antoni Bartosz.
(fotografie ze szkolenia można obejrzeć w zakÅ‚adce: „Galeria zdjęćâ€)
Szkolenie w Sandomierzu dla powiatu Kazimierza Wielka (15 marca 2013 r.)
Dnia 15 marca 2013 r. Pracownicy Starostwa Powiatowego w Kazimierzy Wielkiej uczestniczyli w szkoleniu dotyczącym benchmarkingu z wykorzystaniem interaktywnych form wymiany informacji. Szkolenie to odbyło się w Sandomierzu a prowadził je dr. Antoni Bartosz.
(fotografie ze szkolenia można obejrzeć w zakÅ‚adce: „Galeria zdjęćâ€)
Szkolenie w Wodzisławiu (22 Lutego 2013 r.)
Dnia 22 lutego bieżącego roku w WodzisÅ‚awiu odbyÅ‚o siÄ™ szkolenie dla pracowników UrzÄ™du Gminy WodzisÅ‚aw zorganizowane w ramach zadania „Benchmarking dobrych praktyk w zakresie obsÅ‚ugi klienta w JSTâ€.
Szkolenie prowadziÅ‚ dr Antoni Bartosz - znany mediewista, doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Paris IV na Sorbonie, literaturoznawca, tÅ‚umacz. 1989-2003 – pracownik naukowy UJ. 1999-2001 – koordynator programów Stowarzyszenia Willa Decjusza w Krakowie (nagroda Fundacji POLCUL 2001). 2001-2007 – dyrektor MaÅ‚opolskiego Instytutu Kultury w Krakowie (MIK). Od stycznia 2008 – dyrektor Muzeum Etnograficznego im. Seweryna Udzieli w Krakowie (MEK). Konkurs wygraÅ‚ przedstawiajÄ…c program „Moje muzeum – muzeum o mnieâ€. EtnografiÄ™ rozumie jako uważne spojrzenie na codzienność oraz myÅ›lenie o czÅ‚owieku wolne od schematów. Uwielbia rozmowÄ™, góry, czytanie. Podziwia grÄ™ Barcelony w Å›rodku pola.
(fotografie ze szkolenia można obejrzeć w zakÅ‚adce: „Galeria zdjęćâ€)
Badanie zadowolenia klientów - kolejny etap
W dniach od 7 do 26 listopada przeprowadziliÅ›my kolejny etap badania zadowolenia klientów wewnÄ™trznych i zewnÄ™trznych. Zogniskowane wywiady grupowe (fokusy) to element pogłębienia wiedzy i informacji pozyskanych z badaÅ„ kwestionariuszowych. Dane uzyskane z ankiet sÄ… zwykle zbyt „sucheâ€, by na ich podstawie decydować o zmianach lub chociażby zrozumieć postawy klientów i pracowników. Dlatego badania fokusowe pogłębiajÄ… zdobyte informacje, uzupeÅ‚niajÄ… je o treść , próbujÄ… zinterpretować wyniki procentowe i nadajÄ… pomiarowi bardziej ludzkiego wymiaru. Samo badania fokusowe polega na wywiadzie grupowym, gdzie od 6 do 10 osób dyskutuje o kilku ważnych tematach. Nad utrzymaniem dyskusji w meritum czuwa moderator, który posÅ‚uguje siÄ™ wczeÅ›niej przygotowanym scenariuszem. Fenomen fokusów polega na uruchomieniu w trakcie wywiadu procesów grupowych, gdzie w dyskusji (czasami dość burzliwej) pozyskuje siÄ™ nie tylko informacje, ale Å‚adunek emocjonalny i nastawienie do tematu rozmowy. Analizie poddaje siÄ™, oprócz samych wypowiedzi, również gesty, ton gÅ‚osu, grymasy i dopowiedzenia. Dlatego prowadzenie i interpretacja wyników fokusów wymaga dużego doÅ›wiadczenia i specyficznych umiejÄ™tnoÅ›ci.
W każdym z JST biorącym udział w projekcie przeprowadzono po 2 wywiady fokusowe - jeden z pracownikami i jeden z klientami. Wywiady trwały zwykle około godziny i dostarczyły wielu interesujących informacji. Wyniki analizy tych danych zostaną przestawione Kierownictwu urzędów w pierwszej połowie grudnia.
Więcej artykułów…
Strona 6 z 8
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 następna > ostatnia >>