Szkolenie w Urzędzie Miasta Parczew (21 czerwca 2013 r.)
Szkolenie, które miało miejsce w Urzędzie Miasta Parczew dnia 21 czerwca (Piątek) bieżącego roku, było ostatnim (zamykającym) z serii szkoleń dotyczących Benchmarkingu dobrych praktyk w zakresie obsługi klienta, prowadzonych przez dr Antoniego Bartosza.
Poniżej przypominamy czego dotyczyły ów szkolenia (ogólny program, cele i korzyści)
Program szkolenia
Moduł podstawowy (4 bloki z przerwami):
Tytuł szkolenia: „Moje miejsce”
Charakter zajęć – warsztatowy (sesje wspólne, jak i praca w podgrupach)
Punkt wyjścia: „Prawdziwych, trwałych, rozwijających się enklaw modernizacji nie da się narzucić z zewnątrz. Najmądrzejszy nawet ekspert nie jest w stanie dokonać tego, co może zrobić jednostka, która wyczuwa społeczność, żyje jej życiem, umie rozwijać jej własny potencjał, tak aby powstał kapitał podmiotowości.”
- Celem zajęć jest wpierw dobre bycie razem, co jest podstawą dobrej komunikacji i zalążkiem porozumienia dla spraw istotnych.
- Przyjrzymy się swoim rutynowym odruchom i wzmocnimy przekonanie, że niemożliwe może stać się możliwym.
- Zainteresuje nas świat najbliższej okolicy zobaczony z pozytywnej perspektywy.
- Różnorodność form szkoleniowych ma sprawić, że odświeży się nasze spojrzenia na siebie i rzeczywistość (formami tymi będą m.in. film, wspólne studium tekstu o współczesnym świecie, muzyka, mapa myśli, gry, ćwiczenia na rozwiązywanie sytuacji z pozoru nierozwiązywalnych).
- W perspektywie długofalowej chodzi o nabranie dystansu i popatrzenie od nowa na to, co robimy, dla kogo robimy i po co. Podobne podejście ma szansę zdynamizować motywacje i wzbudzić chęć poszukiwania nowej jakości pracy. Urząd to przede wszystkim ludzie. Od ich całościowej postawy zależy, czy będą doskonalić cel i metody pracy, jak i poszukiwać nowych mechanizmów dla rozwoju mieszkańców, którym służą.
Moduł systematyzujący (1 blok):
Tytuł szkolenia: „Urząd samorządowy podmiot i przedmiot benchmarkingu”
Charakter zajęć - prezentacja/wykład
- Prezentacja katalogu dobrego rządzenia
- Urząd samorządowy jako obiekt benchmarkingu
- Obiekty benchmarkingu w urzędzie
- Sfera dobrych praktyk
- Nowe nośniki replikacji dobrych praktyk – film szkoleniowy
- Ankieta pozycjonująca JST - omówienie
Ankieta pozycjonująca – diagnostyka stanu (samodzielna praca grupy)
Ankieta pozwoli określić kierunki badania stanu zaawansowania Państwa Urzędów w zakresie funkcjonowania oraz replikacji dobrych praktyk w oparciu o doświadczenia innych samorządów (benchmarking). Pakiet zagadnień ma charakter ogólny i oparty jest na Katalogu Dobrego Rządzenia (GOOD GOVERNANCE). W oparciu o Państwa wskazania opracowana zostanie diagnoza stanu replikacji dobrych praktyk na przykładzie 10 samorządów biorących udział w projekcie Przed Wszystkim Jakość.
Zawartość Merytoryczna Szkolenia:
Założenia szkoleniowe rozwinięte zostały w dwóch obszarach. Obszar pierwszy (moduł podstawowy) nakierowany jest na budowanie perspektyw rozwoju społeczności lokalnej, z akcentem na rozwój osobisty. Szczególnie w czasach kryzysu warto wzmacniać pozytywne aspiracje, które dynamizują pracę. Pomimo niecodziennych wyzwań możemy osiągać cele wybitne, uzupełniając się nawzajem i kompensując własne słabości. Obszar drugi (moduł systematyzujący) – potraktowany został informacyjnie i dotyczy zagadnień o charakterze definicyjnym z zakresu stosowania benchmarkingu z uwzględnieniem specyfiki i charakteru beneficjentów szkolenia tj. jednostek samorządu terytorialnego.
Cele I Korzyści Szkolenia:
- Wprowadzenie pojęć z zakresu stosowania metody benchmarkingu do obszaru realizacji zadań związanych
- z funkcjonowaniem urzędu administracji publicznej.
- Metody replikacji praktyki doskonalenia zarządzania w JST.
- Rozpoznanie obszarów czerpania wiedzy dla doskonalenia metod pracy w wymiarze indywidualnym (stanowisko pracy) oraz organizacyjnym (urząd).
- Dostarczenie narzędzi, nauka nowych umiejętności oraz zachowań ułatwiających poszukiwanie kierunków zmian oraz podejmowanie działań poprawiająjakość funkcjonowania pracownika samorządowego.
Korzyści Dla Państwa Organizacji:
- Motywowanie pracowników.
- Wzbogacenie wiedzy pracownikóo dostępnych narzędziach doskonalenia pracy.
- Pozycjonowanie organizacji w kontekście implementacji założeń „dobrego rządzenia”.
« poprzednia | następna » |
---|